Drogi Kliencie, pamiętaj!

  1. Żaden Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
  2. Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel Banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń do Banku na numer telefonu otrzymany podczas wizyty w Banku.
  3. Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia.
  4. Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu.
  5. Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
  6. Regularnie zmieniaj hasło służące do logowania i nigdzie go nie zapisuj.
  7. Zachowaj rozwagę przy przekazywaniu numeru karty.
  8. Nie zapisuj kodu PIN na karcie, ani nie przechowuj go razem z kartą.
  9. Komputer lub telefon komórkowy podłączony do Internetu musi mieć zainstalowany program antywirusowy, który musi być na bieżąco aktualizowany.
  10. Instaluj na swoim komputerze tylko legalne oprogramowanie i korzystaj z systemów, które posiadają wsparcie producenta.
  11. Aktualizuj system operacyjny i istotne dla jego funkcjonowania aplikacje, np. przeglądarki internetowe.
  12. Dokonuj transakcji w znanych i zweryfikowanych przez siebie sklepach internetowych.
  13. Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w Internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w Internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
  14. Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
  15. Uważaj na fałszywe smsy, nie odpowiadaj na nie i nie wchodź w przesłane w nich linki – oszuści często podszywają się pod banki, instytucje państwowe (np. ZUS, Policja, Sanepid), a także firmy (np. ENEA, PGE, firmy kurierskie) w celu wyłudzenia danych. Przed podjęciem jakichkolwiek czynności skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość.
  16. Nigdy nie wchodź na stronę internetową Banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzących do Ciebie mailach i smsach. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
  17. Jeśli przy logowaniu do bankowości internetowej pojawiają się nietypowe komunikaty, prośby o podanie danych osobowych lub dodatkowe pola z pytaniem o hasła do autoryzacji, natychmiast zgłoś problem do swojego Banku.
  18. Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z Bankiem jest bezpieczne – czy przed adresem znajduje się symbol zielonej kłódki i czy adres witryny internetowej Banku rozpoczyna się od skrótu: https://
  19. Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
  20. Po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.

 

 

 

Pamiętaj, że bezpieczeństwo Twoich oszczędności zależy także od Ciebie!