Drogi Kliencie, pamiętaj!
- Żaden Bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
- Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel Banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie zadzwoń do Banku na numer telefonu otrzymany podczas wizyty w Banku.
- Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia.
- Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim identyfikatora ani hasła dostępu.
- Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
- Regularnie zmieniaj hasło służące do logowania i nigdzie go nie zapisuj.
- Zachowaj rozwagę przy przekazywaniu numeru karty.
- Nie zapisuj kodu PIN na karcie, ani nie przechowuj go razem z kartą.
- Komputer lub telefon komórkowy podłączony do Internetu musi mieć zainstalowany program antywirusowy, który musi być na bieżąco aktualizowany.
- Instaluj na swoim komputerze tylko legalne oprogramowanie i korzystaj z systemów, które posiadają wsparcie producenta.
- Aktualizuj system operacyjny i istotne dla jego funkcjonowania aplikacje, np. przeglądarki internetowe.
- Dokonuj transakcji w znanych i zweryfikowanych przez siebie sklepach internetowych.
- Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w Internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w Internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
- Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
- Uważaj na fałszywe smsy, nie odpowiadaj na nie i nie wchodź w przesłane w nich linki – oszuści często podszywają się pod banki, instytucje państwowe (np. ZUS, Policja, Sanepid), a także firmy (np. ENEA, PGE, firmy kurierskie) w celu wyłudzenia danych. Przed podjęciem jakichkolwiek czynności skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość.
- Nigdy nie wchodź na stronę internetową Banku za pośrednictwem linków znajdujących się w przychodzących do Ciebie mailach i smsach. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
- Jeśli przy logowaniu do bankowości internetowej pojawiają się nietypowe komunikaty, prośby o podanie danych osobowych lub dodatkowe pola z pytaniem o hasła do autoryzacji, natychmiast zgłoś problem do swojego Banku.
- Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z Bankiem jest bezpieczne – czy przed adresem znajduje się symbol zielonej kłódki i czy adres witryny internetowej Banku rozpoczyna się od skrótu: https://
- Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
- Po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.
Pamiętaj, że bezpieczeństwo Twoich oszczędności zależy także od Ciebie!