29 października 2024

Szanowni Klienci,

od 29 października 2024 r. w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej uruchomiliśmy system FDS (Fraud Detection System).

Co to oznacza?

Będziemy monitorować każdą transakcję w bankowości internetowej pod kątem wystąpienia fraudu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej identyfikować nietypowe transakcje i podejrzane aktywności na rachunkach klientów. W wyniku naszej analizy przelew może zostać wstrzymany do potwierdzenia lub odrzucony.

Co w takiej sytuacji?

Klienci mogą otrzymać poniższe wiadomości – SMS i push z aplikacji mobilnej:

 

a) dla transakcji w bankowości internetowej komunikat będzie miał treść:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

 „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

 

 b) dla transakcji w aplikacji mobilnej komunikat będzie miał treść:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”

 „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcje na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”

 

 Nadawcą wiadomości będzie „SGB.

 

Po otrzymaniu wiadomości klient powinien skontaktować się z Infolinią SGB – nr telefonu: 800 888 888 lub 61 647 28 46, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję.